Wednesday, September 24, 2008

23歲了,在網路上消失了大半時日,老實說,我還是不知道如何交代最近的生活,不管是對別人,抑或是對自己。

多虧了該死的辛樂克颱風,我的生日卻與外頭風雨大相逕庭,了無動靜。說來真的有點悲哀,過去半年風風火火地幫身邊的人慶祝生日,結果自己卻落得這般田地,有人記錯日期,有人隻字未提,有人在幾分微醺下允諾的隆重party,卻在午夜鐘聲響後仍渾然不知壽星站在眼前...

以煙許願,在吹熄打火機上微弱的燭光後,我就這樣紀念人生第23年的來到,淒涼到一度想引發火警??

從紐約回到台北,一切都不太對勁,走在熟悉的關渡妖山裡,覺得自己難堪又多餘,修煉四年尚未成精又失去social能力,見到人擠不出隻字片語,彷彿過往記憶只是天外飛到夢中一大筆,不禁令人懷疑是否三千里外的高空氣壓對已造成我腦部嚴重衝擊?

颱風過境後的某個晚上,獨自晃到信義誠品,看著滿架的留學書籍,我越翻越無力,暗自決定放棄MBA的申請,棄暗投明到藝術管理,卻又擔心自己Toefl、GPA差強人意,跪坐在書堆狼藉中,我突然很想放聲大哭嚇死過往人群。

其實,

我有很多無謂的問題,似乎又好像都歸因於自己生活得太過安逸。

2 comments:

Cindy said...

oh~
This is an old article, but I just saw it and feel sorry.
I am not sure which one I am in your article, the one with wrong date, the one with no words, or the one committed you a party? But one of them are all bad, so I feel so sorry about you. I hope you are good in New York now, and hope you come back as good (even better) as you left.

Leslie said...

no, you are non of them. those disappointed me are who were close me physically in Taipei. you don't do anything. Being there making me think of when I feel lost in the city is enough, even better than those who are closer.